ABAX har siden starten i 2003 hatt en eventyrlig suksess og vekst. De er i dag verdens ledende utvikler og leverandør av elektroniske kjørebøker. ABAX har kontorer i Norge, Sverige, Danmark, Finland, Storbritannia og Nederland med hovedkontor i Larvik. Med store ambisjoner for videre vekst i Europa hadde de et behov for oppfriskning av sin visuelle profil og en nettbasert profilmanual med mediabank og nettbutikk.
Tiden var dermed inne for å oppdatere identiteten og innføre ett strammere uttrykk satt i system. Profilbildene, tatt av fotograf Morten Rakke, er en bærende del av den visuelle identiteten til ABAX. De nye bildene er tuftet på et ambisiøst anslag med yrkesbil i spektakulær norsk natur i kombinasjon med varme menneskebilder. I tillegg er det tatt bilder i London som er spisset mot det engelske markedet.
Den nettbaserte profilmanualen inneholder grafiske prinsipper og mulighet for nedlasting av originalfiler og maler. Manualen inneholder også en mediabank med innlogging for nedlasting av profilbilder og lydfiler. ABAX har også en egen nettbutikk for bestilling av profilartikler og kontordekor. ABAX har nå et godt system som ivaretar ABAX-identiteten ved ekspansjon og oppstart av nye internasjonale kontorer.