Kommunikasjon fra A til K

En god kommunikasjonsprosess behøver ikke å være komplisert. Det viktigste er å starte på riktig sted. Vi kaller vår arbeidsmodell for ASK. ASK står for tre ulike faser: Analyse, Strategi og Kommunikasjon. Disse fasene må vi arbeide oss igjennom for å skape kommunikasjon som treffer. Et treffsikkert budskap starter alltid med en klar definert problemstilling. Og å stille spørsmål er alltid det beste utgangspunktet.

 

Analyse

Her gjelder det å være grundig. Jukser man og går rett på løsning, famler man i blinde og resultatet blir et skudd i mørke. Definer problemstillingen, få oversikt over situasjonen og kjenn målgruppen din. Dette behøver ikke være en tung og omstendelig prosess, men å ta for lett på dette trinnet straffer seg. Alltid.

 

Strategi

Med analysen på plass er det klart for å bygge en strategi. Dette er veien vi skal gå for å nå målet vi har satt oss. Her legges konkrete planer for å nå den rette målgruppen til rett tid, for å få de rette resultatene.

 

Kommunikasjon

Kommunikasjonen er stemmen som møter målgruppen. Enten det er det visuelle uttrykket, ordene som sies og skrives, eller filmer som forteller historier – alle disse bitene formidler identitet og skaper assosiasjoner, som igjen bygger merkevare. Arbeidet vi har gjort med Analyse og Strategi danner basen for å lage god og målrettet kommunikasjon.

Alt vi gjør skal ha en effekt. Det er derfor vi starter på begynnelsen.

Se referanser

Affair har designet ny logo for Jazz frisør Larvik