Så mange som 200 000 står uten fastlege i Norge i dag. Det er stor etterspørsel etter fastleger, og Larvik kommune er ikke noe unntak. I den forbindelse laget vi en annonsekampanje for å rekruttere flere fastleger for Larvik kommune. Kommunen ønsket å lage en frittstående kampanje hvor målet var å treffe flest mulig i målgruppen med budskapet om ledige fastlegehjemler i Larvik.
«Oppgaven ble godt forstått og vi opplevde at Affair klarte å formidle et presist budskap ut til den rette målgruppen.»
Guro Winsvold, kommunalsjef – Helse og mestring
Vi utarbeidet idé og konsept for rekrutteringskampanjen, tekst og utforming, og sto for gjennomføring med film og foto for deling på sosiale medier. Hele kampanjen ble gjennomført på rekordtid!
«Vi har opplevd stor mangel på fastleger i Larvik kommune. Med annonsekampanjen fra Affair, opplever jeg at vi er på god vei til å fylle disse stillingene.»
Anne-Christine Bendixen Markset, kommuneoverlege
Kommunen hadde som mål å få én kvalifisert søker. Kampanje leverte over benchmark, med 8 søkere totalt, deriblant 6 svært kvalifiserte søkere. Totalt fikk kampanjen en klikkrate på nesten 3%, og en CPC på under 3 kr. Kampanjen fikk over 10 000 link-klikk, og en besøkstid på siden på over 2 minutter, som vitner som høy interesse blant de besøkende. I tillegg fikk kampanjen en stor brandingeffekt blant lokalbefolkningen generelt, og fikk svært mye positiv respons i form av kommentarer og delinger av annonsene.
«Kampanjen har levert på alle punkter og vi er veldig fornøyde. Vi fikk de søkerne vi ønsket».
Vibeke Høeg Næss, kommunikasjonssjef
Singlot styrte kampanjen i sosiale medier.
Foto og film: Yeast Studio
Trenger du en annonsekampanje?
Ta kontakt, for en uforpliktende prat.